News   /   آمريکا   /   تلگرام

پنس: پاسخ «قاطع و مؤثر» امریکا به حملۀ احتمالی کره شمالی

سخنرانی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا بر روی عرشۀ ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» در سواحل ژاپن، 30 فروردین 1396 (عکس از رویترز)

معاون رئیس‌جمهور امریکا می‌گوید این کشور به هرگونه حمله از سوی کره شمالی پاسخی «قاطع و مؤثر» خواهد داد.

مایک پنس این اظهارات را روز چهارشنبه بر روی عرشه ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» بیان کرد. این ناو عظیم آمریکایی در سواحل ژاپن لنگر انداخته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برای اطمینان بخشیدن به متحدان منطقه‌ای واشنگتن در شرق آسیا در مورد آمادگی برای مقابله با کره شمالی به این سفر منطقه‌ای رفته است.

پنس در بازدید از این ناو در جمع تفنگداران آمریکایی گفت تهدیدهای پیونگ‌یانگ در حال افزایش است.

معاون رئیس‌جمهور امریکا ادعا کرد: «کره شمالی خطرناک‌ترین تهدید برای صلح و امنیت در آسیا و اقیانوس آرام است، اما ما هرگونه حمله‌ای را در هم خواهیم شکست و به هرگونه استفاده از سلاح‌های متعارف یا هسته‌ای، پاسخ قاطع و مؤثر آمریکایی می‌دهیم.»

سخنرانی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا بر روی عرشۀ ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» در سواحل ژاپن، 30 فروردین 1396 (عکس از رویترز)

این اظهارات پنس در حالی است که هانگ سون ریول، معاون وزیر امور خارجۀ کرۀ شمالی، هشدار داده است که پیونگ‌یانگ به‌هیچ‌وجه قصد کوتاه آمدن در برنامۀ موشکی خود را ندارد و اگر آمریکا اقدامی علیه کره شمالی انجام دهد، «جنگی تمام‌عیار» رخ خواهد داد.

برنامه‌های موشکی و اتمی کرۀ شمالی نگرانی مقامات ژاپن و کره جنوبی را برانگیخته است.

پنس پیش‌تر به کرۀ شمالی هشدار داده بود «تمام گزینه‌ها روی میز است» و واشنگتن آماده است که برای محافظت از مردم کرۀ جنوبی اقدامات لازم را انجام دهد.

در همین حال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز به واشنگتن در مورد هرگونه «اقدام یک‌جانبه» علیه کره شمالی هشدار داده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku